Canicula ne influențează negativ comportamentul

Un grup de experți francezi, citați de madame.lefigaro.fr, atrage atenția că efectele caniculei pot fi mult mai serioase decât ne dăm seama. În primul rând, căldura are un …

984 0
984 0
efecte canicula

Un grup de experți francezi, citați de madame.lefigaro.fr, atrage atenția că efectele caniculei pot fi mult mai serioase decât ne dăm seama.

În primul rând, căldura are un impact direct asupra stării de oboseală și duce la scăderea până aproape de zero a tonusului. ”Când este foarte cald, temperatura corpului crește. Organismul este nevoit atunci să consume mai multă energie pentru a o regla. Acest lucru duce la oboseală bruscă, dureri de cap și, în unele cazuri, stări de greață”, explică Alexandra Murcier, dietetician-nutriționist. În plus, pierderea de apă și de sare prin transpirație obosește și mai mult corpul și pot apărea căderi de tensiune. Medicul francez Remi Mifsud ne recomandă să amestecăm puțină sare în apă și să consumăm cantități mici constant.

O  altă problemă care apare atunci când termometrele arată mai mult de 30 de grade Celsius este aceea că scade și capacitatea noastră musculară și implicit randamentul nostru sportiv. ”Ne deplasăm cu dificultate și avem o rezistență mai puțin bună în sport, mai ales dacă nu ne hidratăm suficient”, atrage atenția Mifsud. Organismul se recuperează mult mai greu, iar reflexele noastre nu mai sunt la fel de bune.

Modificări se produc și în ceea ce privește apetitul. ”Nu ne este mai puțin foame, dar organismul nostru are nevoie de mai puține calorii pe timp de caniculă. Simțim nevoia să consumăm mâncăruri mai ușoare”, explică medicul Xavier Ballongue.

Tot din cauza temperaturilor ridicate apare și starea de iritabilitate, existând riscul să intrăm mai ușor în conflicte. Un alt efect este și scăderea libidoului, organismul nefiind capabil să mai susțină activitățile intense.

Pentru a reduce pe cât posibil aceste efecte negative, medicii francezi ne recomandă să bem apă la temperatura camerei înainte de a ni se face sete, în cantități mici, pe tot parcursul zilei, să evităm activitățile sportive la orele din timpul zilei în care temperatura este ridicată, să ne oferim un timp mai îndelungat de recuperare după ce facem sport și să consumăm  fructe și legume, benefice pentru hidratare.

Sursa foto: Shutterstock

In this article

Join the Conversation